Ubitačni matiš, Kjartan Poskit

Posted On 18. februara 2011.

Filed under zanimljivosti

Comments Dropped leave a response

Nikada nisam napisala preporuku ni za jednu knjigu  ali  čitajući  knjigu „Ubitačni matiš“ u izdanju Narodne knjige,  poželela sam da je i moji đaci pročitaju, kako bi na časovima mogli da se zajedno smejemo nekim  njenim  likovima . Zato sam i rešila da napišem par rečenica kojima bih vas ubedila da svakako pročitate ovu neobičnu knjigu .

Preporučiti knjigu za mene je  malo nezgodno, jer ja sam matematičar a smatra se da oni mogu samo da preporuče neku dobru zbirku zadataka , poput „Stazama šampiona“ ili onu sa još strašnijim naslovom „Hiljadu zadataka“ . Ipak , veliko je olakšanje ako znate da u ovoj knjizi nema  zadataka  i  neshvatljivih teorema. Glavni junaci su  veoma neobični i ima ih puno. Tu su  pukovnik Greškić i njegovi vojnici  Vektori, princeza Laplas, Urgum Sekiraš i njegova tri sina Roj, Rodi Ron, zaljubljena Gledis i matemađioničar Tag. Ova družina će vas provesti kroz čaroban svet matematike  ispunjen  smehom  i upotpunjen  veoma duhovitim ilustracijama.

Tvorac „Ubitačnog matiša“  je englez Kjartan Poskit  koji se posvetio popularizaciji matematike upravo među  decom osnovnoškolskog uzrasta. Na internetu možeš pronaći i njegov zvanični veb sajt , koji baš liči na njegove knjige i može vas povesti u razne poučne i izazovne   matematičke svetove .

Ako ti se „Ubitačni matiš“ baš dopadne , sigurno je da ćeš potražiti još neku Poskitovu knjigu. E tu ćeš se malo razočarati jer je kod nas prevedena samo još knjiga  „Urgum Sekiraš“ u izdanju Male Lagune.

U iščekivanju još nekih prevoda Poskitovih  nesvakidašnjih  knjiga, pozivam vas da  ne propustite šansu  da zavolite matematiku!